6 Mart 2008 Perşembe

Mercimekli Börek





Ben kimm pasta börek yapmak kim…… Aslında kendimi becerikli görsem de bu blogcular sayesinde anladım ki ben pastadan yemekten anlamıyorum ne maharetli bu kadınlara yarabbim dedim. Ama bir karar verdim yazın blogspotun GURU sunun yanına gidip bir iki bişey öğreneceğim. Marifetlim Melek ablanın yanındayım…

Sizlere daha önceden yaptığım ama tarifini vermediğim böreğimi anlatacağım.
Söylemesi ayıp marifetli Melek’in oğlu benim yapmış olduğum bu börekten 5 adet yedi. Çocuğun lokmalarını saymadım tabiî ki ama beğendi ki yedi yani:=) neyse iyi yaptığım bir şey oldu işte.

Sevgili bacılarım, bu vereceğim tarif gerçekten çok güzel. Bir gün bu börekten yapıp okula götürdüm, okuldaki arkadaşlar iç malzemesini kavrulmuş et sandı. Halbuki bizim bildiğimiz kara şimşekti…. Çok laf etmeden vereyim tarifi de sizlerde evinizde yapın…

Vereceğim tarif tamamen göz kararıdır. Öyle kaşıkla ölçmekle uğraşamam çünkü.
Biraz yeşil mercimeği kaynatın, 1 kuru soğan ile 1 pırasayı minnacık minnacık doğrayıp yağda pembeleştirin(aslında o pembeleşmez ki, sararır, rengi gider pembeleşme muhabbetini kim uyduruyor ki!!) 2 adet te patatesi haşlayın , daha sonra mercimeği, patatesi,sözde pembeleşen pırasa ve kuru soğanı bir kapta karıştırın, ve unutulmaması gereken asıl malzemeler, kimyon,tuz,karabiber, kekik eklemeyi unutmayın…. Aslın lezzet baharette tabiî ki..

Ben yufkaları çift yufka olarak ,sigara böreği sardım ama muska gibi de sarsanız gayet hoş oluyor.. mutlaka deneyin…..

Sevgili bacılarım, afiyet olsun…

5 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ayy canım benim ne değişik bir börek olmuş pırasalı mercimeli patatesli tam lezzet bombası olmuştur eminim görüntüde harika zaten ellerine sağlık canım...ayrıca kendine haksızlık ediyorsun bence gayatte güzel yapıyorsun herşeyi işte..çok öpüyorum kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

güzelim sen iyice yemek bloğuna çevirdin şaka maka bloğunu :))
süper oldu valla.kendini asla küçümseme yavaş yavaş ustalaşıyor insan.ben 1 sene önce bloğu ilk açtığım zamanları düşününce o zaman yaptıklarıma bakınca şimdi gülüyorum mesela :)
yıllar içinde neler neler daha öğrenicem neler neler daha yapıcam kimbilir...sırayla,zamanla çok daha ustalaşıcam biliyorum.
sen de sabret.gökten zembille inecek değil ya marifet denen şey.valla zamanla oluyor doğuştan da değil bence :)
seni çok öpüyorum son gaz böyle devam et canımcım ...
mucuuuuuuuk

hdidem95 dedi ki...

Analarımız, bacılarımız hayatımızın yarısı hatta çok daha fazla değerlerimizi ifade eden kadınlarımızın Kadınlar Günü’nü kutluyorum.

meleginmarifetleri dedi ki...

Kızz sen bizim yediğimiz böreklerin hesabınımı yapıyorsun eh ne diyeyimki sana ben hehehehe
hani benim oğlum beğendiyse herkes beğenir o börekleri öhöm öhöm yani
bravoo sana ellerine kollarına sağlıkda yediklerimizin sayısını vermeyeydin ya güzelim nihahaha nihahaha.
sana iyi geceler diyorum çoktan beride görüşemedik yaa bi ara laflayak oldumu hadi öptüm bay

can dedi ki...

selam esra hocam evet bu işte gerçekten ustalaşıyorsun. mesela börek eski yaptığın fiyaskoyla sonuçlanan pastalara hiç benzemiyor.böreğin kendinden emin sıkı bir duruşu var.hele börekteki o tat kara şimşekten hiç beklenmeyecek ölçüde lezzetli, bilmezdim mercimeğin bu kadar lezzetli olduğunu. şunu itiraf edeyim ki her nekadar yeni denemelerinde denek olarak okuldaki arkadaşlarını kullansanda okul olarak senin deneğin olmayı seve seve kabul ediyoruz. bundan sonraki tariflerini internete vermeden önce ön testten geçmesi için okuldan onay almanı öneririm. malum halkın sağlığını düşünmek zorundayız :) :) unutmaki gönüllü jüri üyelerin her zaman var.mercimekli böreğin harika bir tadı var denemenizi tavsiye ederim.esra hocam haftada en az bir tarif istiyoruz,tariflerini sabırsızlıkla bekleyeceğim byyy