26 Şubat 2008 Salı

PERDE PİLAVI




Gecen gün size büryandan ve Siirt’in özel yemeklerinden perde pilavından bahsetmiştim. Ama perde pilavını yemek nasip olmadı derken haftasına perde pilavı yedim…..

Bir aile yemeğe çağırdı ve mükemmel bir sofra hazırlamışlardı. Bi baktım perde pilavı da yapmışlar. Allah dedim:=) hemen resim çektim. Orda ki fazla akıllı bir çocukta “turist gibi neden çekiyorsun ki pilavı” dedi. Çok güldüm.. bloguma koyacağım mı desem acaba dedim. Dediklerine göre aslında daha büyük yaparlarmış ama diğer yemek çeşitleri de olduğundan orta büyüklükte yapmışlar. Bu gördüğünüz pilav 18 kişilikti. Bayağı kalabalıktık anlayacağınız.. Pirinç pilavı, kuru fasülye, içli köfte, haşlama hindi eti,perde pilavı, salata, cacık…


Tarifini sormayın çok iyi bilmiyorum.ama bir hamur hazırlıyorlar,tadı poğaça hamuru gibiydi.harika bi tadı vardı. Tencereyi margarinle iyice yağlayıp bademleri yapıştırıyorlar ve hamuru tencerenin içine şekillendiriyorlar. İçine de pişmiş pilavı, karabiber, badem, tavuk eti,maydanoz(harika olmuştu maydanoz),kuş üzümü vardı. Hatta kuru soğanı kavurup pilavın içine bile koyan varmış. O da mükemmel bir lezzet oluyormuş. Pirinci içine koyduktan sonra tencereden sarkan hamurlar tencerenin üstünü örtüp, üstüne yine bademler konur. Ve fırına verilir.

İnanın muhteşem bir lezzet….

4 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Wayyy süper sen aştın artık kızım gerçi kendin yapmadın ama olsun yinede sağ ol diyorum sevgilerimi yolluyor ve çok fazla yemeeee demek istiyorum hani yani kilo yapmasın diye baaay

Adsız dedi ki...

merhaba sofrada perde pilavı ve büryan kebabını görünce anılarım canlandı.geçenyıl bu zamanlar Tatvandaydım. 2 yıl boyunca van gölü manzarasıyla arkadaştım.Tatvana gidersen göle benim için bakarmısın.Bu mevsimde beyaz ve grinin bütün tonları mevcuttur Van gölünde. blog da herşey çok güzel ellerine sağlık.

hdidem95 dedi ki...

canım ooooo diyorum o sofranın baş köşeciğinde olmak vardı şimdi:)) yapanların ellerine sağlık yiyenlerede afiyetler olsun öptüm canım sevgiler

Adsız dedi ki...

esra'cım biz altınörgü forum'da çocuklara yardım edebilmek için etkinlikler düzenliyoruz...senin okuma kampanyanı gördüm belki elimizden birşeyler gelebilir...diğer arkadaşların da bilgilenmesi için forumu ziyaret edip konuyla ilgili daha fazla bilgi verebilirmisin lütfen? duyurular başlığında yeni etkinliğimiz-2 adı altındaki konu...şimdiden teşekkürler arzucarolina...
bu yorumu yayınlamasan da olur...
bu arada biz makarnacik'tan tanışıyoruz seninle :)