19 Şubat 2008 Salı

Buyrun BÜRYANA







Her memleketin kendine has yemek çeşitleri vardır. Siirt ‘in de perde pilavı ve büryanı meşhurdur. Perde pilavını araplar çok güzel yaparmış ama bir arabın elinden nasip olmadı daha yemek.

Geçen gün okulda muhabbet ederken büryan yemeğe gidelim dedik. Okulumuza ilk dönem atanan ama bi tatlısını yiyemediğimiz(pinti Hayrettin almadı) öğretmenimiz Hayrettin Hoca nın biraz üstüne gidince büryan sözü aldık ve okul çıkışı öğlen kalktık Siirt’e gittik.

Büryan oğlak etinden yapılıyor. Yerin altına bir kuyu yapıp ateşte pişiyor. Kuyu da ateş olmadığından resimlesem de bir şey gözükmeyeceğini söyledi dükkan sahibi ve bende sadece eti resimleyebildim.

Bu çevrede hayvancılık yapılır ve et tüketimi çok fazladır. Bir ev ayda 15-20 kilo et tüketir. Ev nüfusunun kalabalık olduğunu unutmamak gerek tabiî ki. Kişi büryan yedik ve ücret(söylenmez ama 35 ytl) çok makul geldi. Gidip bi hamburger yesek, yanında cola ayran 5 kişi belki aynı paraya ya da daha pahalıya mal olacaktı ve tam olarak doyamazdık. Ben hamburgerle doyamayanlardanım da:=)

Siirt ‘te yolunuz düşerse (!!! ) mutlaka büryan yemenizi tavsiye ederim. Tabi Hayrettin Hocayı da bulup ona ödetmek şartı ile :=)

9 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Esracım ben bu büryanı ilk defa duyuyorum güzel bişeye benziyor:)
size afiyet olsun canım alttaki kurabiyeciklerde harika olmuş ellerine sağlık...güzel yorumun içinde çok teşkr ederim canım öpüyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar,Büryan nefis görünüyor.Benim ailem Makedon Türklerinden.Biz de Büryan yaparız ama bir çeşit pilavlı ettir ve fırında pişer.Ad benzerliği dikkatimi çekti.Büyükannelerimiz yıllardır yapar büryanı.Siirtlilerin de büryan adında bir yemekleri olması beni şaşirttı.Sevgiler Özlem.

Adsız dedi ki...

3 yıldır Siirtteyim ilk defa büryan yedim.Siirte yolu düşenlere tavsiyem yemeden gitmeyin hele birde büryanı Hayrettin hoca ısmarlıyorsa tadına doyum olmuyor. Kesene bereket Hayrettin hocam. Matrakiye hanım emeğinizden dolayı teşekür ederim .bu arada yeni siten hayırlı olsun.

Ferhanca dedi ki...

Merhbalar, sayfanıza şimdi geldim.
Bizim de Siirt'li ahbahbalrımız var .
Perde pilavını orjinal kabında yapılmıştı ilk olarak tatmıştık yıllar önce, gerçekten çok güzel..
sizlerede afiyet olsun kebepları yemişsiniz..sevgiler..

SİBELL'CE dedi ki...

canım mrb! bnde bu büryan ı ilk kez duydum ve çok ilginç geldi ..tadını da merak ettim doğrusu!!:)öptm

hdidem95 dedi ki...

esram büryanı ilk defa duydum löp löp etler süper görünüyor biz kısmet olurda gelirsek inşşallah yiyelim bundan:))öptüm canım

meleginmarifetleri dedi ki...

ohhhh sefan olsun esra;
bende geliyorum büryan yemeye hayrettin hocaya söyle valla sizin hoca iflas edecek senin bu yazının sayesinde hahahaha.
Çok güzel görünüyor büryanlar afiyet bal şeker olsun löp löp et olsun hihahiu
öpüyorum bay
Haa ne yaptın jelatinlerden denedinmi tatlı hihihihi

hdidem95 dedi ki...

canım hayırlı cumalar güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle sevgiler öptüm

hdidem95 dedi ki...

canısııı 23 nisanda nasıl geleyim:)) 22 sinde kınamız var 26 sında sökede düğüne gidecem arabayla gidersem meleğe uğrayacam afyon çaya gidecem:)))))) gıda boyası istemişin tabiki yollarım kolileri benden habersiz göndermesse eşim:))öptüm kocaman