12 Şubat 2008 Salı

Patatesli Tırhana:)



Bugün size becerebildiğim pastayı resimlendirdim ama az önce komşum Nurcan geldi ve elinde bir tabak içinde yeşillikli bişi vardı. Anaaa dedim çorba yaptım bende ama doymadım, bu bedene sadece bir kase çorba yetmiyordu dedim ve imdadıma yetişti. Bu da ne !! dedim. Patates tarhanası dedi.. Anacım normal tarhana çorbasını şimdi içtim pek doymadım , şimdi de pataes tarhanasını deneyeyim dedim. Resimlendirdim ve sizlere tanıtayım dedim..


Tarifi kendimce vereyim. Bakın bacılarım önce 4-5 adet patatesi haşlayın ve kocanızın kafasını ezer gibi ezin patatesleri daha sonra 1,5 su bardağı ince bulguru haşlayın, ve bir kuru soğanı incecik liğme liğmeee doğrayın , e biraz da varsa maydanoz kıyın, isterseniz varsa kavrulmuş kıyma da ekleyebilirsiniz. Kimyon, karabiber, tuz, nane, pul biber ,fesleyen de koysanız iyi olur ama komşumda bitmiş koyamamış. Artık diğerine fesleğen koy da onu da getir bi deneyeyim dedim.:))) neyse bu karışımları alın bir güzel yoğurun, malum adı üstünde tarhanalı patates ya, tarhana şekli verin ve kızgın yağda hafifcecik kızartın. Şöle haif yağlar var ya havada uçurtan ondan kullanın. aha bacılarım bu da resmi.. wallah çok güzel. Tavsiye ederim. İnanın ki tadı çok güzel…

5 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

patatesli tarhana süperde senin anlatma biçimin dahada bi süper canım:))
komşunun ellerine sağlık..
pastanda gayet güzel olmuş ellerine sağlık öpüyorum sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

afiyet olsun bol tarhanalı bir menüymüş:)
linklerime ekledim sizi sevgiler

adigenisehilal dedi ki...

amanınnn... eline sağlık yawrum... bu pasta ilk pasta olduğuna göre gayet güzel bence... devamında daha güzel yaparsın

Disalce dedi ki...

valla süper bişeye benziyo...

komşunun ellerine sağlık....

sanada afiyet olmuş ne güzel...

Adsız dedi ki...

ayy çok hoşsunuz..baksanıza selamsız daldım içeri:))
muhabbetinize doyamadım melek bahsetmişti geçen sizden msndeyken..
tanıştığıma çok memnun oldum maşaAllah elinizin her değdiğinin resmi böyle güzelse tadı nasıldır acep..her şey için ellerinize sağlık sevgiler benden.